استحکام بنا و قیمت برگه تعهد نظارت

طراحی و تولید بسته بندی محصولات

استحکام بنا و قیمت برگه تعهد نظارت

۱۴ بازديد

استحکام ساختمان

برگه استحکام بنا - شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر یا ساختمان های معمارساز، ساختمان های فاقد پایان کار از شهرداری. ساختمان هایی که در اثر مرور زمان کاربری آنها از مسکونی به تجاری یا اداری تغییر یافته است. و از این قبیل، از مالک میخواهند تا برگه تعهد نظارت سازه با تاییدیه و مهر مهندس ناظر را ارائه نماید. که به این برگه، برگه استحکام بنا یا تعهد نظارت گفته میشود.

استحکام بنا چیه و چه کاربردی داره؟

الزام برگه استحکام بنا

بطور کلی استحکام بنا برای ساختمان هایی الزامی است. که به هر دلیلی همچون تغییرات در سازه ساختمان، ساخت غیر مجاز وغیره که امکان دریافت پایان کار را ندارند. و لازم به ذکر است که از سوی شهرداری برای مالکان اخذ برگه استحکام بنا الزامی است. و برای مهندسان الزامی نبوده و هیچ قانون و قدرتی نمی ‌تواند مهندس را ملزم به تائید ساختمانی نماید که در جریان عملیات ساختمانی آن نبوده است.

یکی از قوانینی که در راستای افزایش استحکام ساختمان توسط پیماکاران الزامی شده است داشتن برگه تاییدیه استحکام بنا است. بنابراین استفاده از مهندس ناظر در تمام مراحل کار ساختمان سازی است که از سال ۱۳۷۰ به بعد برای پیمانکاران الزامی است. بر این اساس زمانی که کار ساخت ساختمان به پایان می ‌رسد. پیمانکاران برای دریافت پایان کار، باید به شهرداری‌ مراجعه کرده و شهرداری جهت صدور پایان کار، از پیمانکار برگه استحکام ساختمان را که یکی از شرایط اخذ پایان کار است. از پیمانکار طلب می ‌کند. برگه پایان کار نشان دهنده هویت و ماهیت بناست و ساختمانی که این برگه را نداشته باشد. دارای اعتبار حقوقی و قانونی نخواهد بود و به صورت قانونی هم قابل خرید و فروش نیست.

برگه استحکام بنا هم در حقیقت نشان دهنده نظارت مهندس ناظر پروژه و تأییدیه‌ ها و مهر او است که نشان می ‌دهد. مهندس ناظر با تمام مراحل ساخت ساختمان موافقت میکند و آنها را بی عیب و نقص ارزیابی نموده است.

داشتن برگه استحکام بنا برای چه ساختمان هایی الزامیست؟

بطور کلی برگه استحکام بنا برای ساختمان هایی الزامی است که به هر دلیلی مانند تغییرات در سازه ساختمان، ساخت غیر مجاز وغیره که امکان دریافت پایان کار را ندارند. و لازم به ذکر است که از سوی شهرداری برای مالکان اخذ برگه استحکام بنا الزامی است. که برای مهندسان الزامی نیست. و هیچ قانون و قدرتی نمی ‌تواند مهندس را ملزم به تائید ساختمانی نماید که در جریان عملیات ساختمانی آن نبوده است. استحکام بنا و جواز ساخت از مهم ترین مراحل ساخت و طراحی معماری برخی از ساختمان ها محسوب میشود. مرحله ای که وجود آن در بعضی از پروژه های ساختمانی ضروری است. اگر آن را پشت سر نگذارید به هیچ وجه قادر به انجام کارهای ساختمانی نیستید.

موارد مورد نیاز به برگه استحکام بنا

  • اخذ پایان کار ساختمان های قدیم ساز و آپارتمان ها.
  • عدم انطباق وضع موجود با نقشه های مصوب سازه و یا معماری.
  • تغییر کاربری اعم از مسکونی به اداری ، تجاری و آموزشی، پارکینگ به مسکونی و برعکس. و هر نوع تغییر کاربری که با کاربری پایان کار قبلی مغایر باشد.
  • فوت و یا انصراف ناظر قبلی املاک در حال ساخت یا رها شده.
  • اضافه اشکوب ، اضافه و توسعه بنا ، نقشه ازبیلت ، یا حذف طبقه و کسر بنا.
    اخذ مجوز برای دایر کردن مهد کودک، مدرسه، خانه سالمندان، دانشگاه، آموزشگاه، باشگاه و مکان ورزشی.

دیگر موارد شامل نکات زیر میباشد

  • ریزش یا تخریب بخشی از بنای قدیمی.
  • تشخیص مهندس ناظر.
  • بازسازی و اعمال تغییرات کلی در ساختمان.
  • تعویض مهندس ناظر.
  • تمدید و یا ابطال پروانه.
  • بلامانع ناحیه و شهرسازی.
  • عدم خلاف.

استحکام بنا و قیمت برگه استحکام بنا

مهندس ذیصلاح با تایید گواهی استحکام بنا ، پایداری ساختمان را تایید میکند. و در صورت بروز هرگونه مشکلی در استحکام بنای ساختمان موردنظر، مسئول است.
استحکام بنا برای ساختمان هایی الزامی است که به هر دلیلی همچون تغییرات در سازه ساختمان. ساخت غیر مجاز وغیره که امکان دریافت پایان کار را ندارند. و لازم به ذکر است که از سوی شهرداری برای مالکان اخذ برگه استحکام بنا الزامی است. و برای مهندسان الزامی نبوده و هیچ قانون و قدرتی نمی ‌تواند مهندس را ملزم به تائید ساختمانی نماید. که در جریان عملیات ساختمانی آن نبوده است.
قیمت استحکام بنا

کارشناس با بازدید از ملک و انجام آزمایشات موردنیاز، در مورد سلامت سازه ساختمان اظهار نظر میکند. و در صورتی که استحکام لازم را دارا باشد. گواهی تاییدیه استحکام بنا را مهرو امضا مینماید.
در مواردی که بنای مورد نظر استحکام لازم را دارا نباشد. کارشناس دستور مقاوم‌سازی ملک را به مالک ابلاغ میکند. در چنین حالتی، پس از اجرای فرآیند مقاوم‌سازی زیرنظر کارشناس، گواهی استحکام بنا صادر میگردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.